انتخاب تالار مناسب

نکات طلایی در انتخاب تالار عروسی

برگزاری شیک و لاکچری مراسم عروسی باعث خواهد شد که یک عمر با هر بار یادآوری روز جشن عروسی لبخند رضایت بر لبان شما بنشیند. انتخاب تالار عروسی مناسب یکی از مهمترین معیارها برای برگزاری مراسم می باشد، اما چه معیارهایی برای انتخاب یک تالار بایستی مد نظر قرار بگیرد؟ و یا کدام معیار نسبت به معیارهای دیگر از اولویت بالایی برخوردار است؟ بطور کلی فضای شیک و خدمات لاکچری و تجهیزات مدرن باعث می شود که تالار از نظر امتیاز در جایگاه خوبی قرار گیرد، اما نباید در انتخاب تالار تنها به بررسی این موارد اکتفا کرد.

معیارهای انتخاب تالار عروسی

ما در این مقاله سعی خواهیم کرد که یک چک لیست از معیارهای انتخاب تالار عروسی را برای خوانندگان و کاربران خود ارائه دهیم، همچنین درصد تاثیرگذاری و اولویت را نیز برای تک تک معیارها بررسی خواهیم کرد. نکته مهم و قابل توجه این است که اولویت بندی ما برای شرایط عمومی و عادی می باشد، در صورتی که اکثر افراد جامعه برای خود شرایط خاصی دارند و این امر باعث می شود که اولویت بندی آنها متفاوت باشد.

اگر بخواهیم معیارهای عمده و اساسی در انتخاب تالار را بصورت لیست ارائه دهیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود که این لیست بصورت اولویت بندی از اولویت بیشتر به کمتر سورت شده است.

  • قیمت مناسب با بودجه شما
  • ظاهر و دیزاین خارجی و داخلی تالار
  • دسترسی آسان
  • ظرفیت تالار عروسی
  • عوامل مجرب در امور اجرایی
  • طراحی سن
  • امکانات پذیرایی
  • سالن های فرعی
  • اتاق های رفاهی
  • امکانات مدیا
  • امکانات افکت
  • پارکینگ
  • محوطه برای آتش بازی
  • آسانسور

این معیار ها خود می تواند به چندین معیار تقسیم شود که در ادامه به توضیحاتی در مورد هر معیار خواهیم پرداخت، همچنین اشاره خواهیم کرد که ایده آل ترین حالت برای یک معیار به چه صورت می باشد.

در انتخاب تالار با قیمت مناسب خدمات ارائه شده مهم است

قیمت مناسب با بودجه شما

تشکیل و آغاز زندگی مشترک با فرد مورد علاقه برای جوان ها، یک سری هزینه ها با خود به همراه دارد که هزینه‌بر ترین آن، خرج و مخارج برگزاری مراسم عروسی می‌باشد. برای اینکه بتوانید جشن عروسی که آرزویش را دارید، برگزار کنید در قدم اول باید به رزرو تالار عروسی مناسب با بودجه مدنظرتان بپردازید. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که قیمت تالار عروسی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟ در ادامه مهم ترین آنها را برای شما بیان میکنیم.

تاریخ و زمان انتخاب تالار عروسی

تاریخ و زمان برگزاری مراسم عروسی در تعیین قیمت تالار عروسی نقش مهمی دارد. معمولا جوان ها دوست دارند مراسمات خود را در ایام و مناسبت‌های خاصی مانند عید نوروز، عید فطر، روز مادر و… برگزار کنند و چون رقابت بر سر رزرو این ایام زیاد است، در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر از سایر زمان‌ها است. اگر قصد برگزاری عروسی خود در این ایام را دارید باید حداقل ۲ ماه زودتر به رزرو تالار عروسی مدنظرتان بپردازید.

شرایط آب و هوایی

یکی دیگر از مسائلی که در تعیین قیمت تالار عروسی موثر است، مربوط به شرایط آب و هوایی میباشد. معمولا با فرا رسیدن بهار و گرم شدن هوا برگزاری مراسمات بیشتر میشود. در این فصول به خاطر سرسبزی طبیعت عکس های عروس و داماد نیز زیبا تر میشود. به همین خاطر معمولا زوجین ترجیح میدهند برگزاری عروسی خود را در این فصول از سال برگزار کنند. همین امر موجب رقابت در بین زوجین و افزایش هزینه های تالار عروسی میشود.

موقعیت مکانی تالار عروسی

تالار عروسی خوب معمولا دارای موقعیت مکانی مناسبی نیز است. هر چه یک تالار مجلل و باشکوه باشد و از لحاظ جغرافیایی در مکان مناسبی تاسیس شده باشد قیمت آن نیز بیشتر است. از آنجایی که بسیاری از تالار ها در خارج از شهر ساخته میشوند در این میان آنهایی که به داخل شهر نزدیک تر باشند و رفت و آمد را برای مهمانان آسانتر کنند.

تالار اسلاید

هزینه بالایی را نیز برای صاحبان مجلس دربردارند. علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت بالا ظرفیت تالار، نوع دیزاین، کترینگ و پذیرایی، هماهنگی با دی جی و مدیریت موسیقی مراسم  و… همگی از عواملی هستند که در قیمت تالار عروسی موثر هستند.

ظاهر و دیزاین خارجی و داخلی تالار

برای رویایی تر کردن هر چه بیشتر مراسم عروسی، دیزاین و معماری فضای داخلی و خارجی محوطه تالار بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که بخش عظیمی از فیلم های عروس و داماد در داخل تالار عروسی ثبت میشود. بنابراین در انتخاب تالار بهتر است به دکوراسیون و طراحی داخلی آن دقت شود. برای مثال سقف تالار اگر بلند باشد، مهمانان احساس خفگی نخواهند کرد. طراحی محوطه خارجی تالار نیز به اندازه بخش داخلی آن مهم است. محوطه بیرونی تالاری که انتخاب میکنید اگر فضای سبز چشم نوازی داشته باشد مراسم شما را لاکچری و رویایی خواهد کرد. پس اگر قصد انتخاب تالار عروسی شیک را دارید باید در هنگام انتخاب به موارد ذکر شده توجه ویژه ای بکنید.

انتخاب تالار عروسی با معماری و دیزاین شیک

دسترسی آسان

اگر گمان می‌کنید که در زمان انتخاب تالار عروسی باید تمرکز و توجه شما تنها روی دیزاین و دکوراسیون محیط آن باشد و موقعیت و شرایط جغرافیایی آنجا چندان مهم نیست، بهتر است در دیدگاه خود تجدید نظر کنید. دسترسی آسان به مکان برگزاری جشن عروسی یکی از موضوعات مهم در مراسمات است. برای عروسی خود مکانی را انتخاب کنید که به هنگام رفت و آمد مهمانان با مشکلاتی مانند طولانی مسیر، ترافیک و… مواجه نشوند. از طرفی شما نیز برای اینکه سر وقت در مراسمتان حضور یابید و دیر نکنید، تالاری را رزرو کنید که تا حد امکان به آرایشگاه و آتلیه عکاسی خود نزدیک تر باشد.

ظرفیت تالار عروسی

قبل از اقدام به رزرو تالار عروسی برای اینکه با مشکل کمبود جا مواجه نشوید، باید در ابتدا تعداد مهمان هایتان را تعیین کنید تا با خاطری آسوده بتوانید مکان مناسبی را برگزینید. به هنگام رزرو تالار اگر تعداد مهمان های دعوت شده به مراسمتان زیاد باشد، به هیچ وجه نباید به سمت سالن های عروسی با ظرفیت کم بروید. زیرا در این صورت مهمان هایتان احسای خفگی خواهند کرد و فضای کافی نیز برای رقص وجود نخواهد داشت.

ارتباط مدیریت و ظرفیت تالار

در مقابل اگر فضای تالار انتخابی شما بیشتر از تعداد مهمان هایتان باشد در این صورت نیز بخاطر پراکنده شدن مهمان ها، مراسمتان سرد و خلوت دیده خواهد شد و از جذابیت فیلم عروسی شما نیز کم خواهد کرد. جدا از موارد ذکر شده، تالار عروسی را انتخاب کنید که در آن استیج گروه موسیقی، جایگاه عروس و داماد و پیست رقص در مکان مناسبی قرار گرفته باشند.

عوامل مجرب در امور اجرایی

نحوه مدیریت و تدبیر مراسم عروسی به بهترین وجه ممکن و همچنین پذیرایی بی کم و کاست از مهمان‌ها، یکی از دغدغه‌های اصلی هر عروس و دامادی است. در برگزاری یک جشن عروسی مجلل و لاکچری انتخاب تیم پذیرایی و پرسنل مجرب در کار خود، اهمیت ویژه ای در خاص کردن مراسم شما خواهد داشت.

پرسنل یکی از مهمترین معیار انتخاب تالار عروسی

 

تمامی عواملی که در برگزاری مراسم و پذیرایی از مهمانان نقش ایفا میکنند باید از قبل با برنامه ریزی دقیق و دریافت آموزش های لازم، در روز عروسی شما جهت ارائه بهترین خدمات به مهمان ها حاضر شوند. پرسنل های مراسم عروسی باید خوش برخورد و دارای لباسی آراسته باشند. در این میان برای جلوگیری از بی نظمی در جشن عروسی بهتر است که یک سرپرست نیز به عملکرد پرسنل نظارت داشته باشد.

طراحی سن

با گسترش روز افزون تشریفات و تمایل به برگزاری مراسمات لوکس و مجلل، ایده‌های دیزاین و طراحی سن تالار عروسی یا به عبارت دیگر جایگاه عروس و داماد نیز به قدری زیاد و متنوع شده است که عروس و داماد را به هنگام انتخاب نحوه چیدمان، دچار مشکل میکند. استفاده از تزئینات خاص و مدرن برای دیزاین سن یا جایگاه عروس و داماد، جلوه زیبایی به جشن عروسی و عکس و فیلم های یادگاری آنها خواهد بخشید و بهترین شب زندگیشان را رویایی تر خواهد کرد. از نوع و رنگ گل ها گرفته تا طرح میز و صندلی، تورها و پارچه های جذاب و رنگی همگی از نکات مهم در دیزاین سن عروس و داماد هستند.

تزیین جایگاه عروس و داماد یا طراحی سن تالار عروسی

امکانات پذیرایی

برخورداری هر تالار عروسی از امکانات پذیرایی خوب و عالی مزیتی مهم و قابل توجه است که باعث تمایز آنها از دیگر تالارها خواهد شد. اگر در شرف رزرو تالار برای جشن عروسیتان هستید، در کنار توجه به ظرفیت، دیزاین و دکوراسیون محیط، هزینه و… حتما از نحوه پذیرایی و امکانات قابل ارائه آنها اطلاع کافی کسب نمایید.

در انتخاب تالار با قیمت مناسب خدمات ارائه شده مهم است

اگر در مراسم عروسیتان در کنار پذیرایی با میوه و شیرینی از مهمانان، قصد تدارک شام نیز دارید، برای این کار میتوانید از مدیر تالار منوی غذایی درخواست کنید و با سفارش غذاهای مدنظرتان کیفیت آنها را بسنجید. از نحوه پخت و سرو غذا، محیط آشپزخانه، ظروف پذیرایی و تمیزی آنها، نحوه سرویس دهی و… دیدن کنید تا در روز عروسی دلهره و نگرانی پذیرایی از مهمان هایتان را نداشته باشید.

سالن های فرعی

تابه‌ حال به مراسمی دعوت شده اید که با زیبایی و امکانات ویژه محل برگزاری آن مراسم حیرت زده شوید؟ معمولا تالارهای عروسی شیک و لاکچری دارای فضاهایی چند منظوره هستند که برای راحتی و رفاه مهمانان دیزاین و طراحی شده اند و از آنها به عنوان سالن های فرعی یاد میشود. این بخش ها به این منظور تاسیس شده اند که مراسم شما عروس و دامای های عزیز به نحوی خاص و اصیل همراه با نظم برگزار گردد.

سالن فرعی برای تالار مانند سالن بازی

برای مثال چنین تالارهایی برای سرو غذای جشن عروسی، سالن های VIP جداگانه ای برای مهمان ها در نظر گرفته است تا هم مانع از کثیفی سالن عروسی به هنگام سرو غذا شود و هم با ایجاد نظم، از اتلاف وقت جلوگیری شود و زمان بیشتری برای رقص و پایکوبی باقی بماند. زیرا پذیرایی از مهمانان ها و سرو غذا، سپس جمع کردن وسایل شام در وسط عروسی، هم باعث ایجاد بی نظمی میشود و هم قسمتی از زمان عروسی را میگیرد.

اتاق های رفاهی

انتخاب تالار عروسی لوکس و نفیس برای برگزاری مراسم درست است که در مقایسه با سایر تالارها هزینه های زیادی دربردارد ولی در عوض هر آنچه که عروس و داماد های لاکچری پسند به آنها تمایل دارند را در اختیارشان قرار میدهد. چنین تالارهایی امکانات بی‌نظیری مانند اتاق های پرو شیک با تهویه مناسب، اتاق بازی برای کودکان، اتاق های مخصوص استراحت و هر آنچه که مهمانان عزیز شما ممکن است به آنها نیاز داشته باشند را دارا هستند تا از مهمان های مجلس به بهترین و اعیانی ترین وجه ممکن استقبال شود.

امکانات مدیا

از دیگر امکانات و معیارهای انتخاب تالار لاکچری می توان به امکانات مدیا تالار عروسی اشاره کرد. امکانات مدیا در یک تالار از کیفیت صدا تا نحوه نمایش عکس ها و فیلم ها را شامل می شود، بطور مثال این که آیا صدای آهنگ بطور یکنواخت در کل سالن نواخته می شود یا خیر. اجرا موسیقی زنده توسط گروه موسیقی و خواننده باعث می شود عروسی شما با شور و حال بهتری برگزار شود. داشتن امکاناتی مانند دی جی و گروه و تجهیزات تدوین فیلم در طول مدت برگزاری جشن، جز امکانات لوکس و لاکچری محسوب می شود.

امکانات افکت

در تالارهای لوکس و لاکچری امکانات افکت مانند دود، صدا و نورپردازی از ملزومات یک تالار جشن و عروسی محسوب می شود. افکت دود رنگی در کنار نورپردازی های مهندسی شده باعث ایجاد جلوه های فوق العاده زیبایی میشود که بیننده را به وجد می آورد، ماندگاری خاطرات شاد با ایجاد تصویرهای منحصر به فرد دوچندان می شود. رقص نور هماهنگ با موسیقی فضای رومانتیک را برای مهمانان به ارمغان می آورد تا آنها فارغ از مسائل روزمرگی خود را در جشن و سرور شما شریک بدانند.

توجه به امکانات افکت متنوع در انتخاب تالار عروسی

محوطه برای آتش بازی

بیشتر جشن عروسی ها در اغلب استان های کشور، شام هنگام برگزار می شود. در صورت داشتن امکانات آتش بازی، استفاده از این جلوه پردازی ها باعث ایجاد شادی دوچندان شده و مراسم عروسی شما را لاکچری تر و با شکوه تر نشان می دهد.

آتش بازی برای تالار عروسی

داشتن محوطه لازم برای آتش بازی از امکانات لوکس برای تالارهای عروسی محسوب می شود، چراکه در شهرهای بزرگ از نظر فضا با مشکل مواجه هستند اما در این میان تالارهای لاکچری و لوکسی وجود دارند که محوطه آتش بازی مناسب را برای مهمانان فراهم آورده اند.

پارکینگ

مهمانان جشن عروسی با توجه به نوع پوشش، اکثرا تمایل دارند با خودروی شخصی خود به تالار رجوع می کنند، از این رو داشتن پارکینگ اختصاصی برای تالار عروسی از واجب ترین امکانات محسوب می شود، پارکینگ اختصاصی برای تالارهایی که در مناطق شلوغ شهری قرار دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است. در حال حاضر برخی از تالارهای لاکچری و لوکس علاوه بر پارکینگ برای مهمانان پارکینگ اختصاصی برای عروس و داماد نیز در نظر گرفته اند.

آسانسور

 

تالارهای چند طبقه ای؛ که در کلان شهر ها بیشتر به چشم می خورد برای صرف شام و مراسم عقد و رقص و پایکوبی است مناسب تر می باشد، تا در هر طبقه یک قسمت از مراسم برگزار شود. نکته مهم در این تالارهای چند طبقه وجود آسانسورهای مناسب برای رفت و آمد می باشد. داشتن آسانسورها با ظرفیت بالا و ایمن از جمله امکانات ضروری برای این تالارها بحساب می آید.

جمع بندی نکات مربوط به معیارهای انتخاب تالار

اگر تا اینجا با ما همراه بودید به احتمال زیاد عروسی در پیش دارید و به دنبال انتخاب تالار جشن و عروسی مناسب هستید، همه دوست دارند که بهترین تالار را برای عروسی خود انتخاب کنند، اما کدام تالار بهترین برای شما است؟ تالاری برای شما بهترین و لاکچری ترین است که با شرایط شما بیشترین سنخیت را داشته باشد. در معیارهای انتخاب تالار ما بر اساس فیدبک هایی که از کاربران گرفته بودیم اولویت بندی کردیم، اما به طبع اولویت های شما شاید دقیقا با ما یکی نباشد، پس خودتان اولویت بندی کنید.

 

8 پاسخ
  1. مبینا
    مبینا گفته:

    نکته ای که می‌توان به آن اشاره کرد اگر به دنبال برگزاری یک عروسی لاکچری میباشید ،
    وجود غرفه ای شیک و تزئين شده برای عکس و فیلم گرفتن مهمانان و همچنین وجود استند یا نمادین در ورودی تالار برای تشکراز مهمان ها هست

    پاسخ
    • modir
      modir گفته:

      وقت بخیر
      ممنون از پیشنهاد سازنده شما در مورد انتخاب تالار عروسی؛ اما بنظر شما این معیار در انتخاب تالار عروسی در چه رده ای قرار می گیرد؟

      پاسخ

تعقیب

  1. […] پاکیزگی پوشش پرسنل تالار از موارد مهمی است که به هنگام انتخاب تالار باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. مخصوصا اگر لباس پرسنل […]

  2. […] آنها بزم شادی شما را منحصر به فرد خواهد کرد. حتی اگر در انتخاب تالار یک مکان معمولی رزرو کرده باشید، با استفاده از ایده های […]

  3. […] ریزی های انجام شده پیش برد؛ باید از ماه ها قبل به انتخاب تالار عروسی اقدام کرد. یکی از شرایط رزرو، پرداختن بیعانه […]

  4. […] اگر به دنبال برگزاری مراسمی جذاب و متفاوت میگردید، در انتخاب تالار نیز باید دقت و تحقیق فراوان […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *