هر مدیر تالار پذیرایی باید به هنگام عقد قرارداد با مشتری پایبند به تعهداتی که داده است باشد و با این کار خود ارزش و اهمیت به شغلش را ثابت کند.

همه چیز درمورد قوانین کنسلی تالار عروسی

گاهی اوقات به خاطر دلایل غیر منتظره مثل فوت اقوام نزدیک عروس و داماد، زوجین مجبور به تعویق انداختن مراسم خود و درنتیجه اقدام به کنسلی تالار عروسی رزرو شده میکنند. برای اینکه بتوان برگزاری مراسم عروسی را طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش برد؛ باید از ماه ها قبل به انتخاب تالار عروسی اقدام کرد. یکی از شرایط رزرو، پرداختن بیعانه تالار عروسی میباشد که در قرارداد هر تالاری درج شده‌است.

اما همانطور که گفتیم چون این کار ماه ها از قبل برگزاری عروسی صورت میگیرد، ممکن است به دلیل اتفاقات پیش بینی نشده، عروس و داماد مجبور به کنسلی و یا انتخاب مکان دیگر برای مراسم خود کنند. حال سوال اینجاست که آیا با فسخ قرارداد، بیعانه پرداخت شده عودت داده میشود و یا شامل جریمه کنسلی تالار میشویم؟ آگاهی و اطلاع از قوانین و شرایط تالارهای پذیرایی و عروسی باعث میشود زوجین با دقت و توجه بیشتری در این راستا قدم بردارند. در ادامه تمام قوانین مربوط به کنسلی تالار عروسی را ذکر خواهیم کرد.

قوانین و جرایم مربوط به کنسلی تالار پذیرایی شامل چه مواردی است؟

قبل از رزرو تالار حتما متن قرارداد را با دقت مطالعه کنید

هنگامی که شما به قصد رزرو به تالار عروسی مراجعه کنید بعد از توافق، قراردادی رو به روی شما قرار خواهد گرفت تا به شکل قانونی این قرارداد به رسمیت شناخته شود. در این قرارداد که در آن تمامی نکات و اطلاعات لازم روی یک کاغذ درج شده‌است، مواردی مانند: تاریخ و زمان برگزاری مراسم، تعداد مهمانان، نام تالار عروسی، آدرس دقیق تالار، شماره ثبت، نام مدیر تالار، شماره تماس هر دو طرف قرارداد و… ثبت میشود.

مطالعه دقیق متن قرارداد قبل از رزرو تالار

در واقع امضای این قرارداد ارتباط بین میزبان مجلس و صاحب مکان را تعیین می‌نماید و هر دو طرف را موظف به انجام تعهدات و عدم سرپیچی از آن میکند. برای اینکه در برگزاری مراسم عروسی شما تداخل ایجاد نشود و یا با سایر مراسم ها قاطی نشود؛ باید به هنگام عقد قرارداد به طور دقیق مشخص نمایید که برای چه مراسمی قصد رزرو دارید.

آیا کنسلی تالار عروسی از سوی مشتری نیاز به پرداخت جریمه نقدی دارد؟

اگر بعد از رزرو تالار و ثبت قرارداد رسمی بین مشتری و تالار، بعد از مدت زمانی مشتری بنا به هر دلیلی بخواهد که قرارداد خود را فسخ کند، بر اساس قانون کنسلی تالار عروسی که از طرف اتحادیه تالارهای پذیرایی اعلام شده‌است؛ باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت نماید تا مدیریت تالار به خاطر تصمیم شما ضرر نکند.

پرداخت جریمه نقدی به هنگام کنسلی تالار عروسی از سوی مشتری

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که هر چقدر زمان مراسم نزدیک تر باشد و صاحب مجلس درصدد کنسل کردن قرارداد بربیاید، جریمه‌ای که پرداخت خواهد کرد بیشتر میشود. زیرا احتمال رزرو تالار از سوی فردی دیگر در این زمان قلیل بسیار کم است و در صورت عدم رزرو، تالار ضرر خواهد کرد و ممکن است تا مرز ورشکستگی پیش بروند. این عامل سبب میشود تا زوجین در صورت لغو قرارداد، مشمول پرداخت جریمه شوند.

قوانین و شرایط کنسلی تالار عروسی

در قراردادهایی که از سوی مدیریت تالار به مشتری ارائه داده‌میشود، معمولا جزئیات مربوط به کنسلی تالار عروسی در آن درج میشود تا بعد ها از هرگونه بحث و دلخوری احتمالی جلوگیری شود. میزان خسارت کنسلی تالار در همه آنها یکسان نیست و با توجه به امکانات آنها میتواند متغیر باشد.

از طرفی همان طور که گفتیم هر چقدر زمان برگزاری مراسم نزدیک تر باشد، در صورت کنسلی، خسارت و هزینه پرداختی نیز بیشتر خواهد بود. پرداخت خسارت کنسلی، طبق قانون اتحادیه تالار ها از شرایط و ضوابط زیر پیروی میکند:

  • اگر تالار رزرو شده ۴۵ روز مانده به مراسم لغو شود، ۵ درصد کل مبلغ تالار به خسارت تعلق میگیرد.
  • درصورتی که قرارداد تالار ۳۰ روز مانده به مراسم کنسل شود، ۱۵ درصد مبلغ تالار به عنوان خسارت پرداخت میشود.
  • اگر ۱۵ روز مانده به برگزاری مراسم قرارداد فسخ شود، ۲۰ درصد هزینه کل تالار مشمول جریمه میشود.
  • درصورتی که ۱۰ روز مانده به برگزاری مراسم اقدام به کنسلی تالار عروسی کنید، ۳۰ درصد از هزینه کل تالار را به عنوان جریمه پرداخت خواهید نمود.

تمامی نکات مربوط به کنسلی تالار عروسی

از آنجایی که به هنگام بستن قرارداد از زوجین مبلغی به عنوان بیعانه گرفته‌میشود، درصورت کنسلی تالار، خسارت و جریمه از این مبلغ کسر شده و مابقی به مشتری برگردانده میشود. مبلغ بیعانه تالارها نیز باهم متفاوت است. اما معمولا تالارها ۳۰ درصد هزینه کل تالار را به عنوان بیعانه دریافت میکنند تا اگر ۱۰ روز مانده به برگزاری مراسم، کنسلی صورت گیرد؛ کل بیعانه را به عنوان خسارت دریافت کنند. در صورت اعتراض و شکایت از تالار پذیرایی یا عروسی، میتوانید به اتحادیه تالارها مراجعه نموده و مشکل خود را برطرف نمایید.

سخن پایانی

بروز اتفاقات ناگهانی و غیر برنامه ریزی شده برای عروس و دامادهایی که در آستانه برگزاری مراسم عروسی خود هستند، گاهی منجر به کنسلی تالار عروسی رزرو شده آنها میشود. قبل از بستن قرارداد با مدیریت تالار شما به عنوان صاحب مراسم موظف هستید تا از تمامی بندهای درج شده در شرایط رزرو تالار عروسی و پذیرایی اطلاع حاصل نمایید.

گفتیم که به هنگام توافق و بستن قرارداد بیعانه ای از مشتری گرفته میشود تا در صورت خواستار کنسلی از سوی مشتری، صاحب تالار مقدار مشخصی از بیعانه را به عنوان جریمه کنسلی تالار دریافت نموده و دچار ضرر و زیان نشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *