یک مدیر تالار پذیرایی موفق و کاربلد دارای چه خصوصیاتی است؟

ویژگی و خصوصیات مدیر تالار پذیرایی خوب

شناخت و صحبت با مسئول و مدیر تالار پذیرایی یا عروسی در وهله اول از مهم ترین معیار و ملاک ها برای برگزاری جشن عروسی عالی و منظم است که معمولا کمتر کسی به این مورد توجه میکند. حال ممکن است بعد خواندن مطلب قبل این سوال برایتان پیش بیاید که مدیر تالار پذیرایی خوب و موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ زمانی که میشنوید محبوبیت یک تالار عروسی زبانزد مردم شده‌است؛ بدانید که دارای یک مدیر خوب و مدیریت عالی است.

مدیر تالار پذیرایی در واقع مسئولیت مدیریت تمام بخش های تالار از نظافت گرفته تا تمامی تدارکات مراسمات را به عهده دارد. اگر در مدیریت تالار خلا وجود داشته باشد، همه ی برنامه ها و تدارکات عروسی با بی نظمی رو به رو میشوند. بنابراین بهترین روش این است که قبل از انتخاب تالار حتما درخصوص مدیر تالار و نحوه مدیریت او به دقت تحقیق کنید. جهت اطلاعات بیشتر در ادامه لیستی از ویژگی مدیر تالار پذیرایی خوب را برایتان گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید بهترین تالار مدنظرتان را برای مراسم خود برگزینید.

  • صاحب برنامه و دقیق در کار
  • مهارت مدیریت اصولی برنامه ها توسط مدیر تالار
  • متعهد و مسئولیت پذیر بودن او
  • خوش برخورد بودن مدیر تالار و روابط عمومی بالای او

صاحب برنامه و دقیق در کار

از جمله مهم ترین ویژگی های یک مدیر تالار پذیرایی کاربلد، داشتن برنامه ریزی درست و پایبند بودن به آن هنگام عمل است تا مراسمات مشتریان به بهترین وجه ممکن برگزار شوند. مدیری که صاحب برنامه باشد و به کار خود ارزش و اهمیت قائل باشد، باعث میشود تمامی کارهای تالار پذیرایی با نظم و انسجام پیش روند.

از ویژگی های مهم مدیر تالار پذیرایی، حاذق بودن آن و آشنایی با نحوه درست برنامه ریزی است.

پس اگر صاحب یک تالار عروسی و پذیرایی هستید و به دنبال پیدا کردن مدیر خوب میگردید؛ اولین چیزی که به هنگام ملاقات باید به آن توجه نمایید دقت و توانایی برنامه ریزی میباشد. مشتریان نیز به هنگام مراجعه برای رزرو تالار بر اساس سوابق مدیر تالار در نحوه برگزاری مراسمات میتوانند توانایی مدیریت او را در کارش بسنجند. در صورت اطمینان از این امر میتوانند نگرانی پذیرایی از مهمانان را از سرشان بیرون کنند و با خیال راحت به بقیه کارهایشان برسند.

مهارت مدیریت اصولی برنامه ها توسط مدیر تالار

همان قدر که داشتن نقشه کلی و برنامه ریزی برای برگزاری یک مراسم مهم است، مدیر تالار باید قادر به مدیریت این برنامه ها نیز باشد. تا اگر در حین مراسم عروسی اتفاق غیر منتظره‌ای پیش آمد با خون سردی بتواند آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت نماید. برای مثال ممکن است در طول مراسم فردی از پرسنل تالار شاکی باشد، پذیرایی مراسم اعم از خوراکی ها و میز و صندلی کم بیاید یا در شرایط بدتر به طور ناگهانی حال کسی خراب شود، در چنین شرایطی مدیر تالار باید توانایی مدیریت همه این اتفاقات را داشته باشد.

یک مدیر تالار پذیرایی خوب باید توانایی برنامه ریزی درست و اصولی را داشته باشد و در مواقع حساس بهترین تصمیم را بگیرد.

به جز اتفاقات غیر قابل پیش بینی که توام با استرس زیادی است، مدیر تالار باید با جدیت تمام همه بخش های مجلس را مدیریت کند. به عنوان مثال مدیریت زمان ورود و خروج مهمانان، مدیریت موزیک و نورپردازی تالار، ساعت شروع پذیرایی از مهمانان و… همگی بر مدیریت تالار دلالت دارند و هر چه بهتر انجام گیرند، محبوبیت تالار و مدیر او را بیشتر میکنند.

متعهد و مسئولیت پذیر بودن او

به هنگام عقد قرارداد با مشتری مدیر تالار باید توانایی عمل به قول هایی که داده‌است را داشته باشد. مسئولیت پذیری و تعهد در برگزاری مراسمات یکی از ویژگی های مهمی است که هر مدیر تالار عروسی باید از آن برخوردار باشد. تصور کنید که شما یک زمان مشخصی را برای برگزاری مراسمتان انتخاب کرده‌باشید اما چند روز مانده به روز عروسی مدیر تالار ادعا کند که آن روز و زمان برای یک فرد دیگر رزرو شده است.

هر مدیر تالار پذیرایی باید به هنگام عقد قرارداد با مشتری پایبند به تعهداتی که داده است باشد و با این کار خود ارزش و اهمیت به شغلش را ثابت کند.

چنین مدیر تالاری که از مهارت مدیریت برخوردار نباشد و مسئولیت کارهای خود را به گردن نگیرد، باعث بهم ریختن مراسم عروسی شما خواهد شد. مدیر تالار در مقابل عروس و داماد، خانواده های آنها، مهمانان مجلس، پرسنل تالار و در کل تمامی امور کوچک و بزرگ تالار مسئول است و باید به هنگام تصمیم گیری و مدیریت آگاهانه عمل کند. گاهی ممکن است مدیر تالار با اتفاقات غیر منتظره روبه رو شود و کنترل این امر از دسترس او خارج باشد. در این صورت به هنگام عقد قرارداد باید این موارد را نیز مطرح کنید تا مشتری نیز به آنها آگاهی داشته باشد.

خوش برخورد بودن مدیر تالار و روابط عمومی بالای او

قدرت سخنوری، روابط عمومی بالا و اعتماد به نفس به جا از ویژگی هایی است که یک مدیر تالار پذیرایی باید از آن برخوردار باشد. چنین فردی حتی در شرایط بحرانی هم خواهد تنوانست با حفظ احترام و برخورد مناسب از مشکلات غیر منتظره بدون خسارت و یا ضرر زیاد رد شود. رفتار مناسب و خوش اخلاقی تنها مختص به مدیر تالار نیست و هر انسانی باید بکوشید چنین خصوصیاتی را در خود پرورش دهد. زیرا نشان از شان و شخصیت هر فرد میباشد.

از آنجایی که مدیر تالار پذیرایی با افراد زیادی اعم از مشتری و پرسنل تالار در ارتباط است پس باید برای جلب رضایت آنها قدرت کلامی بالا و رفتار شایسته باشد.

اگر مدیریت تالار دست فردی محترم و خوش برخورد باشد، میزبانان مجلس و مهمانان آنها به هنگام تعامل و گفت و گو با مدیر، از رضایت بیشتری برخوردار بوده و در همه جا از آن تعریف خواهند کرد که این بهترین تبلیغ برای تالار خواهد بود. همچنین رفتار محترمانه مدیر تالار با پرسنل باعث خواهد شد که آنها با دقت و علاقه بیشتری به انجام کارشان مشغول باشند و درنتیجه مراسمات به بهترین نحو ممکن برگزار خواهند شد.

سخن پایانی

هرچه مدیر تالار پذیرایی منضبط، صاحب برنامه، متعهد، مسئولیت پذیر و خوش برخورد باشد بی شک مراسماتی مانند عروسی نیز اعیانی و برازنده برگزار خواهند شد. رضایت مشتریان ارتباط مستقیمی با مدیریت تالار پذیرایی دارد. احتمالا در شهر شما نیز تالارهایی وجود دارد که از معروفیت و محبوبیت خاصی برخوردارند. این معروفیت آنها بخاطر داشتن یک مدیر تالار خوب و موفق در کارش است. برای اطلاع از بهترین تالار شهرتان میتوانید به سایت لاکچریا مراجعه کرده و با خیال راحت شایسته ترین و حرفه ای ترین مکان را برای برگزاری مراسمتان انتخاب نمایید.

2 پاسخ
  1. محمد
    محمد گفته:

    تو یکی از تالارهای شهرمون، عده ای از مهمونا قبل از شروع مراسم، پشت در مونده بودن و این بی نظمی مدیر تالار رو نشون میداده. بنظرم مهم ترین ویژگی مدیر تالار نظم هستش.

    پاسخ
    • ندا رحیمی
      ندا رحیمی گفته:

      بنده به عنوان یک مدیر تالار عرض کنم خدمتتون که بعضا عروس و دامادها قبل شروع مراسم معمولا مشغول عکاسی هستن و جلوی مهمان‌ها براشون این کار راحت نیست.و حتی پرسنل با موسیقی مد تظر خودشون مشغول اماده‌سازی سالن و باغ هستن و حضور مهمان‌ها قبل از شروع مراسم فقط باعث میشه پرسنل اذیت بشن.
      همچنین چیدمان پذیرایی رو هم عموم مهمان‌ها رعایت نمیکنن و قبل شروع مراسم؛پذیرایی از خودشون رو شروع میکنن.
      همچنین خود شما فرمودید قبل از شروع مراسم مهمان‌ها دم درب بودند و مدیر تالار اگر جایگاه اختصاصی انتظار در تالارش برای این دسته عزیزان نداشته باشع؛نباید مسئولیت ورود مهمان قبل از شروع مراسم رو قبول کنه.
      یک مدیر میبایست هماهنگی،اجرا،نظارت و…رو در مراسم داشته باشه که اینها به تنهایی دشواره.
      مدیر مسئول بی‌برنامگی و عدم هماهنگی مدعوین نیست.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *