رایج ترین اشتباهات داماد در روز عروسی

پرتکرار ترین اشتباهات داماد در مراسم عروسی در تالار

آشنایی با وظایف داماد در روز عروسی کار آقا داماد را راحت تر خواهد کرد. برخی مواقع اشتباهات داماد باعث میشود تا بهترین روز زندگی زوجین به شبی پر استرس و یاس تبدیل شود. درحالی که شناخت این وظایف باعث خواهد شد تا شبی زیبا و به یاد ماندنی را در کنار همسر و مهمانانتان سپری کنید.

برای شناخت و جلوگیری از اشتباه های داماد در عروسی حتما از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید و از انجام آنها دوری کنید. در ادامه رایج ترین اشتباهات داماد در جشن عروسی را خدمتتان معرفی میکنیم و به توضیح هر یک میپردازیم.

  • دقت نکردن به جزئیات مراسم عروسی
  • عدم برنامه ریزی درست بودجه
  • بی توجهی به شور و شوق همسر از اشتباهات داماد
  • عدم تهیه لیست دقیق از مهمان ها و توجه به اصول دعوت
  • مشاجره در روز عروسی و عدم حضور سر وقت در مراسم
  • فراموشی هماهنگی با خدمات مراسم عروسی از دیگر اشتباهات داماد

دقت نکردن به جزئیات مراسم عروسی

برگزاری یک جشن عروسی کار ساده‌ای نیست و جزئیات بیشماری را شامل میشود. برخی از این جزئیات مانند نحوه چینش میز و صندلی ها، گل آرایی سالن عروسی، انتخاب موزیک برای رقص عروس و داماد و مهمان ها، گیفت و یادبود جشن عروسی و… ممکن است برای آقا دامادها اهمیت نداشته باشد ولی برای عروس خانم ها مهم است.

توجه نکردن به جزئیات مراسم از دیگر اشتباهات داماد در تدارکات عروسی

به تنهایی تصمیم گیری در مورد این جزئیات کار اشتباهی است و باید به هنگام انتخاب تالار و خدمات آنها نظر همسر خود را نیز بپرسید. توجه به این جزئیات باعث زیبایی مراسم شما خواهد شد و مهمانانتان را برای شادی به وجد خواهد آورد. اگر بودجه کافی برای پرداخت به برخی جزئیات غیرضروری را ندارید؛ این مورد را با همسر خود با آرامش در میان بگذارید و از او بابت درکش تشکر نمایید.

عدم برنامه ریزی درست بودجه

امروزه با توجه به افزایش تشریفات و چشم و هم‌چشمی، عروس و داماد دوست دارند که جشن عروسیشان به شکل مجلل و لاکچری برگزار شود و زبانزد خاص و عام باشد. از رزرو سالن عروسی لاکچری گرفته تا لباس عروسی مزونی شیک، همگی هزینه های زیادی دربردارند. همین امر باعث میشود که داماد ها بدون حساب کتاب حتی شده با قرض و وام اقدام به انجام چنین کارهایی میکنند.

عدم توجه به میزان بودجه و نداشتن مدیریت به هنگام خرج و مخارج عروسی از اشتباهات بزرگ داماد به حساب می‌آید.

این مورد یکی از بزرگترین اشتباهات داماد در برگزاری عروسی است که بعد ها باعث پشیمانی نیز میشود. زیرا به خاطر برگزاری یک جشن تا سالها مجبور به پرداخت وام و قسط میشوند. توجه داشته باشید که هر کسی باید مطابق با بودجه خود جشن عروسی خود را برگزار نماید و به خاطر یک روز سالها مجبور به پرداخت قسط و تحت استرس نباشد.

بی توجهی به شور و شوق همسر از اشتباهات داماد

معمولا برای فرا رسیدن این روز زیبا عروس خانم ها ذوق و شوق فراوان دارند و دلشان میخواهد جشن عروسیشان به بهترین شکل ممکن برگزار شود. در این باره خانم ها معمولا دوست دارند نظر همسرشان را نیز بدانند که این نشان از اهمیت شریک زندگیتان به شما و نظراتتان است.

سهیم نشدن در هیجان همسر برای عروسی و عدم درک او از اشتباهات رایج داماد ها میباشد.

در چنین مواقعی حتی اگر موضوع مورد بحث در حیطه علاقه شما نباشد، از خود بی تفاوتی نشان ندهید و ذوق و اشتیاق همسرتان را کور نکنید. در روز عروسی نیز در مراسماتی مانند برش کیک، رقص دو نفره، ژست های عکاسی و… همانند عروس خانم با اشتیاق شرکت کنید. چرا که این روز زیبا تا ابد در یاد و خاطر عروس و داماد و مهمان ها ثبت خواهد شد.

عدم تهیه لیست دقیق از مهمان ها و توجه به اصول دعوت

برای جلوگیری از به وجود آمدن دلخوری های احتمالی شما موظفید به کمک همسر و خانواده ها لیست دقیقی از مهمانان تهیه کنید و مطابق با لیست به تهیه کارت دعوت بپردازید. سپس با ارسال کارت دعوت به مهمانانتان از آنها بخواهید در بهترین روز زندگی شما همراهتان باشند.

کم توجهی داماد به اصول و آداب دعوت کردن مهمانان از دیگر اشتباهات داماد هنگام برگزاری مراسم عروسی است.

گاهی پیش می‌آید که آقا دامادها بسیاری از دوستان و آشنایان خود را به صورت شفاهی و بدون فرستادن کارت دعوت به مراسم خود دعوت میکنند که این مورد یکی از رایج ترین اشتباهات داماد در برگزاری عروسی به حساب می‌آید. اقدام به چنین کاری هم باعث بروز بی نظمی در آمار پذیرایی و شام از مهمانان میشود و هم ممکن است عدم فرستادن کارت دعوت باعث رنجش و دلخوری دوستان و آشنایانتان شود.

فراموشی هماهنگی با خدمات مراسم عروسی از دیگر اشتباهات داماد

به عنوان آقا داماد مراسم، شما موظفید تمام هماهنگی های لازم اعم از هماهنگی با مسئولین تالار، گروه موزیک، تشریفات پذیرایی، گل آرایی ماشین و سالن عروسی و… را انجام دهید. به هنگام دیدار با مسئولین این کارها، از خود صمیمیت نشان دهید و آنها را در روز عروسی خود سهیم بدانید و از کارهایشان تعریف کنید.

دامادها موظفند به هنگام قرارداد با تالار عروسی یا تیم تشریفاتی خواسته های خود و عروس خانم را برای آنها توضیح دهند.

با این گونه برخورد محترمانه و صمیمانه، آنها نیز عروسی شما را همانند مجلسی برای خودشان تصور کرده و از هیچ تلاشی برای شکوه و زیبایی مراسم شما دریغ نمیکنند. از جمله اشتباهات داماد نادیده گرفتن این موضوعات و کنار کشیدن خود در امور برنامه ریزی برای عروسیشان است که نارضایتی عروس را به دنبال دارد.

مشاجره در روز عروسی و عدم حضور سر وقت در مراسم

به دلیل استرسی که در این روز عروس و داماد دارند و بروز مشکل در امر برنامه ریزی، ممکن است همه این مسائل دست در دست هم داده و باعث بحث و جدل بین عروس و داماد شود. اما توجه داشته باشید که در چنین شرایطی خونسردی خود را حفظ کرده و از دعوا بپرهیزید. زیرا در غیر این صورت خاطرات زیبای روز عروسیتان خراب خواهند شد.

یکی دیگر از اشتباهات داماد در روز عروسی ممکن است مشاجره با عروس بخاطر خستگی و استرس باشد.

همچنین توجه داشته باشید که دیر رسیدن به مراسمتان باعث خواهد شد کارها طبق روال برنامه ریزی شده پیش نروند و باعث استرس زوجین و بی نظمی در خدمات پذیرایی شود. پس حتما روز خود را زودتر شروع کنید تا به دور از نگرانی و با خیال راحت به لذت بردن از جشن عروسیتان بپردازید.

سخن پایانی

هنگام برگزاری عروسی هر یک از عروس و داماد وظایفی را به عهده دارند که آگاهی از آنها روند برگزاری جشن عروسی را آسانتر خواهد نمود. از جمله اشتباهات داماد در برگزاری عروسی توجه به بعد مادی مراسم و کناره گیری و عدم شرکت در نحوه برنامه ریزی و تدارکات جشن عروسی است.

حتی اگر این موضوعات برای دامادها جذابیتی نداشته باشند؛ نباید از خود بی میلی نشان دهند و در همه امور تدارکات باید نظر خود را بیان کنند. ما در این مقاله رایج ترین اشتباهات دامادها در برگزاری عروسی را بیان کردیم تا با مطالعه آنها به این اشتباهات مرتکب نشوید و با تجربیاتی که دارید، در کنار همسرتان خاطرات زیبایی از این شب به یادماندنی بسازید.

2 پاسخ
    • modir
      modir گفته:

      با سلام
      بله این استرس شیرین گاهی منجر به خاطراتی میشه که کمی باعث ناراحتی عروس خانم و یا اطرافیان میشه که ما پیشنهاد میدیم قبلا از مشاوران مراسم عروسی مشورت گرفته شود.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *