نحوه شکایت از تالار عروسی و پذیرایی چگونه است؟

چگونگی شکایت از تالار پذیرایی

آیا میدانستید هنگامی که موارد ذکر شده در قرارداد با تالارها از سوی مدیریت تالار رعایت نشود، میتوانید درصدد شکایت از تالار برای دفاع از حق وحقوق خود بربیایید؟ گاهی پیش می‌آید که زوجین بعد از رزرو تالار و بستن قرارداد به خاطر کوتاهی در انجام وظایت تالار، بین مشتری و مدیریت تالار اختلاف پیش می‌آید. درصورت بروز چنین مواردی آگاهی از چگونگی شکایت از تالار اهمیت فراوانی دارد که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

کدام موارد در تالارها تخلف محسوب میشوند؟

پایبند نبودن به موارد ذکر شده در قرارداد از سوی تالار باعث نارضایتی مشتری میشود و در برخی مواقع کار به شکایت میرسد. شاید خود شما تجربه این مورد را داشته باشید یا از اطرافیان خود شنیده باشید که میگویند به هنگام انتخاب تالار عروسی دور فلان تالار را خط بکشید؛ چرا که متعهد به وعده های خود نیستند. حتی شاید از پروسه شکایت خود، علیه تالار را برای شما تعریف کرده‌باشند.

عدم تعهد در انجام چه کارهایی از تخلفات تالار به شمار میرود؟

قبل از رزرو تالار بهتر است با وظایف تالارها و موارد تخلف آنها آشنایی کامل داشته باشید تا درصورت بروز مشکل آگاهانه و با راه و روش درست و اصولی از حق و حقوق خود دفاع نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه به معرفی و توضیح کارهایی که به منزله تخلفات تالارها به حساب می‌آیند، میپردازیم.

دریافت مبلغ اضافی و بیشتر از نرخ مصوبه

در زمان عقد قرارداد با تالارها تمامی شرایط و ضوابط را به دقت مطالعه کنید و اگر جای نامفهومی در بندهای قرارداد بود حتما از مسئولین بخواهید که به شما توضیح دهند تا بعدا به مشکل برنخورید.

گاهی پیش می‌آید که تالارها برای ارائه خدمات اضافی و بیشتر، هزینه و پول بیشتری نسبت به مقدار ثبت شده در قرارداد دریافت میکنند که این کار تخلف محسوب میشود. در صورت بروز چنین مواردی میتوانید به طور قانونی از تالار شکایت کرده و تخلف آنها را به ثبت برسانید که این موجب کاهش اعتبار آنها خواهد شد.

عدم رعایت قوانین مربوط به کنسلی تالار عاملی مهم برای شکایت از تالار

هنگامی که تالارهای عروسی به موارد ذکر شده در مورد کنسلی تالارها بی‌اعتنا باشند و خودسرانه درصدد کنسلی مراسم مشتری بربیایند، میتوان اقدام به شکایت از آنها کرد. این کنسل کردن بی دلیل از سوی تالارها در واقع خسارت های بزرگی را به میزبان مجلس وارد میکند. چرا که او با اعتماد به شرایط درج شده در قرارداد با تالار، اقدام به تهیه کارت عروسی، میوه و شیرینی و… برای پذیرایی از مهمانان میکند.

کنسلی از سوی تالار بدون رعایت حق و حقوق مشتری یکی از دلایل شکایت از تالار میباشد.

با این اقدام غیرمنتظره از سوی تالار، هم هزینه های مشتری به هدر میرود و هم در مقابل مهمانان شرمگین میشود. در چنین شرایطی با شکایت از تالار میتوانید درخواست پرداخت ضرر و زیان را داشته باشید.

بی توجهی به نکات بهداشتی از سوی تالارها

یکی از مهم ترین نکات به هنگام انتخاب و رزرو تالار بررسی نظافت بخش های مختلف آن میباشد. هر تالاری موظف است که با دقت و حساسیت بالا به رعایت نکات بهداشتی بپردازد و سلامت تمامی کارکنان و مهمانان مجلس را فراهم کند. در صورت عدم توجه به نکات بهداشتی و تخلف در این مورد مشتریان میتوانند از تالار مدنظر شکایت کنند و پس از گزارش شکایت خود به ارگان های مربوطه، آن را پیگیری نمایند.

نحوه شکایت از تالارهای عروسی به صورت حضوری

برای شکایت از تالار های عروسی و پذیرایی روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها مراجعه حضوری به مراکز مربوطه برای درج شکایتتان است. اگر بعد از بستن قرارداد و رزرو تالار یکی از موارد تخلفاتی که در قسمت بالا ذکر کردیم را از سوی تالار مشاهده کردید، میتوانید به صورت حضوری به دفتر اتحادیه تالارها مراجعه کنید و به صورت کتبی شکایت خود را علیه تالار ذکر و ثبت نمایید. با اقدام به این کار شکایت شما در زمان کوتاهی مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت تایید، طبق قوانین با تالار متخلف برخورد خواهد شد.

چگونگی شکایت از تالار به صورت حضوری

شکایت غیر حضوری از تالارها

درصورت مشاهده تخلف از سوی تالارهای عروسی و قصد شکایت از آنها همیشه لازم نیست که به صورت حضوری برای ثبت شکایت خود به مراکز مربوطه اقدام نمایید. گاهی به دلیل مشغله کاری، مسافت طولانی و ترافیک افراد نمیتوانند برای درج شکایت خود به صورت حضوری به دفتر اتحادیه تالارها مراجعه نمایند. برای رسیدگی به شکایت مشتریان وبسایت اتحادیه تالارها را راه اندازی کرده‌اند تا مشتریان به آسانی بتوانند هرگونه شکایت علیه تالارها را گزارش دهند.

سخن پایانی

درصورت هرگونه گله و نارضایتی مشتری از خدمات تالار و عدم تعهد او در اجرای وظایف به گونه ای که باعث ضایع شدن حق مشتری شود، میتوان از طریق قانونی از تالار مربوطه شکایت کرد. شکایت از تالار هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری از طریق دفتر و یا وبسایت اتحادیه تالارها امکان پذیر است. در مقاله فوق به معرفی تخلفات تالار و طریقه شکایت از آنها پرداختیم. فراموش نکنید که در انتخاب تالار دقت زیادی به خرج دهید تا بعدا مجبور به شکایت نشوید.

2 پاسخ
    • modir
      modir گفته:

      آقا یا خانم کریم پور عزیز
      بله موارد ذکر شده باعث بالاتر رفتن اعتماد به سایت می شود اما موضوع مقاله در مورد اعتماد به سایت نیست و همچنین لاکچریا هیچ وجهی ار کاربران دریافت نمی کند تا از درگاه استفاده کند

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *