بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت اجاره و ورودی بهترین تالار شهرکرد

توصیه های مهم و ضروری برای کاهش هزینه تالار عروسی

آیا در آرزوی گرفتن جشن عروسی هستید ولی به خاطر ازدیاد هزینه های تالار و عروسی نگران بودجه هستید؟ راهکارهایی برای کاهش هزینه تالار وجود دارد که دانستن آنها میتوانید متناسب با بودجه تان مراسم عروسی خود را برگزار کنید. برای صرفه جویی در هزینه های تالار حذف موارد غیر ضروری کارساز خواهد بود.

برای مثال رزرو تالار عروسی ساده و دوری از تشریفات تجملاتی مثل منو غذایی متنوع، گل آرایی با گل های طبیعی، دعوت مهمانان زیاد به مراسم و… همگی در کم و زیاد بودن هزینه عروسی و تالار نقش دارند. با رعایت موارد ذکر شده در مقاله میتوانید یک عروسی کم خرج و صمیمانه برگزار کرده و لحظات خوبی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

توجه به تعداد مهمان ها برای کاهش هزینه تالار

برخی از زوجین به هنگام برگزاری مراسم عروسی شان برای اینکه در میان فامیل و دوست و آشنا آدم بهتری دیده شوند، افراد زیادی را برای عروسی خود دعوت میکنند. این کار باعث میشود که هزینه های مراسم آنها افزایش یابد. با توجه به تورم هایی که در کشور مشاهده میشود، پک غذایی برای هر فرد هزینه زیادی را دربردارد.

برگزرای مراسم عروسی با تعداد مهمان های کم یکی از راه های کاهش هزینه تالار میباشد.

یکی از مهم ترین راه های کاهش هزینه تالار و مدیریت بودجه عروسی، توجه به تعداد مهمان هایی است که قصد دعوت کردن آنها را دارید. اگر بودجه محدودی دارید؛ لزومی ندارد که افراد دور فامیل که با آنها صمیمیت ندارید را به جشن عروسیتان دعوت کنید. با این کار میتوانید تا حد زیادی در خرج و مخارج عروسی صرفه جویی کنید.

دوری از تنوع غذایی زیاد و تهیه به اندازه آنها

امروزه با گسترش تشریفات و علاقه به تجمل گرایی در مراسماتی مثل عروسی، زوجین اقدام به سرو غذاهای متنوع برای مهمان هایشان میکنند. سرو غذا در عروسی بیشترین هزینه مراسم را شامل میشود. بنابراین لزومی ندارد که از انواع خورشت و پیش غذاها برای سرو استفاده کنید. چرا که مهمان ها میتوانند با یک نوع غذا سیر شوند و نیازی به این همه اسراف و صرف هزینه های زیاد نیست.

استفاده از تنوع غذایی کم برای کم کردن هزینه تالار

اگر بودجه شما محدود است، میتوانید با انتخاب یک نوع غذا که محبوب همه است از مهمان هایتان پذیرایی کنید و به این طریق تا حد زیادی به کاهش هزینه تالار کمک کنید. همچنین با در دست داشتن لیست و تعداد مهمان ها غذا، میوه، شیرینی و دسر به اندازه مهمان هایتان تهیه کنید. البته این مورد را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است برخی مهمان ها با خود مهمان دعوت نشده را نیز به جشن عروسیتان بیاورند.

صرفه جویی در گل آرایی، آتش بازی و دیزاین تالار

با حذف و یا صرفه جویی در بخش هایی از تشریفات غیرضروری جشن عروسی میتوانید باعث کاهش هزینه های مراسم عروسی شوید. برای مثال گل آرایی قسمت های مختلف تالار عروسی درست است که جنبه زیبایی زیادی در جشن عروسی دارد اما اگر بودجه محدودی دارید، میتوانید از این گزینه صرف نظر کنید. یا اگر خیلی علاقه به وجود گل در مراسمتان دارید، میتوانید با گل های مصنوعی و ارزان قیمت، قسمت خاص سالن عروسی مثل جایگاه عروس و داماد، را بیارایید و از به کار بردن آنها برای تزیین میز مهمانان صرف نظر نمایید.

عدم استفاده زیاد از گل آرایی، شمع آرایی و هر آنچه که وجود آنها ضروری نیست، در کاهش هزینه تالار موثر است.

امروزه در کنار گل آرایی، استفاده از آتش بازی در زمان ورود عروس و داماد به تالار، استفاده از آتش سرد یا گرم هنگام رقص و بریدن کیک توسط عروس و داماد رواج یافته‌است که وجود آنها الزامی نیست. اگر قصد کاهش هزینه تالار را دارید، میتوانید این موارد را نیز حذف کنید.

استفاده از دی جی به جای گروه موسیقی

یکی دیگر از هزینه های مراسم عروسی که باعث شادی، شور و نشاط مجلس میشود، مربوط به گروه موسیقی و دی جی مراسم است. در سال های نه چندان دور برای با شور شدن مجلس عروسی از سی دی های میکس و شاد استفاده میکردند. اما این روزها آوردن گروه موسیقی و دی جی (DJ) به عروسی رواج یافته‌است.

انتخاب دی جی به جای گروه موسیقی برای شاد کردن مراسم و در عین حال کاهش هزینه های عروسی و تالار

از آنجایی که گروه موسیقی از چند نوازنده برای اجرای موسیقی زنده تشکیل شده‌است، طبیعتا نسبت به دی جی هزینه زیادی را دربرمی‌گیرد. اگر قصد کاهش هزینه های عروسی و تالار را دارید، استفاده از دی جی به جای گروه موسیقی معقولانه تر است. انتخاب یک دی جی حرفه ای در کار خود به خوبی خواهد تنوانست شادی مجلس شما را تامین کند و مهمانان را برای رقص و پایکوبی در پیست رقص ترغیب نماید.

راهکار کاهش هزینه تالار با انتخاب تالار عروسی ساده و ارزان

بالطبع تالارهای عروسی ساده در مقایسه با تالارهای لوکس و مجلل هزینه کم تر و مناسب تری دارند. برگزاری یک جشن عروسی هزینه های مختلفی را شامل میشود. از تالار عروسی گرفته تا آرایشگاه عروس و تزیین ماشین همگی هزینه بر هستند و زوجین باید بودجه خود را طوری مدیریت کنند که بتوانند همه بخش های لازم را به انجام برسانند.

رزرو تالار عروسی ساده و ارزانی که در عین حال شیک باشد، گزینه‌ای معقولانه برای افراد دارای محدودیت بودجه است. عوامل بسیاری در پیدا کردن تالار عروسی ساده و قیمت مناسب دخیل هستند که چند مورد از آنها به شرح زیر میباشند:

  • موقعیت مکانی تالار: معمولا تالارهایی که در بالا شهر قرار دارند، هزینه بیشتری را نیز شامل میشوند.
  • امکانات رفاهی و تفریحی تالار: هر چه امکانات یک تالار بیشتر باشد و گزینه های خاصی برای راحتی مهمانان درنظر گرفته شود، هزینه بیشتری نیز دارد.
  • طراحی و دکوراسیون مجلل تالار عروسی: استفاده از آپشن های لوکس و شیک در دیزاین داخلی و خارجی تالار هزینه های آن را افزایش میدهد.

رزرو تالار عروسی ساده و شیک برای کاهش هزینه و خرج و مخارج تالار عروسی

گاهی میتوان تالارهای عروسی لوکس و لاکچری را نیز با یک قیمت مناسب رزرو کرد که دلیل آن به خاطر وجود تخفیفات ویژه است. با دسترسی به اینترنت، یافتن چنین تالارهایی کار دشواری نیست. در این راستا سایت لاکچریا همراه شما است تا در پیدا کردن تالار عروسی مدنظرتان شما را همراهی کند.

سخن پایانی

اگر به هنگام انتخاب تالار دنبال سالنی با امکانات ساده و معمولی بگردید، طبیعتا چنین انتخابی در کاهش هزینه تالار کمک بسزایی به شما خواهد کرد. امروزه تالارها امکانات زیادی در اختیار مشتریان قرار داده‌اند که با توجه به بودجه خود میتوانید برخی موارد غیرضروری را حذف نمایید.

همانطور که گفتیم انتخاب منو غذایی متنوع، دعوت مهمانان زیاد، رزرو تالار در بالا شهر، استفاده از گل آرایی زیاد در قسمت های مختلف تالار، آتش بازی مراسم و… همگی باعث بالا رفتن هزینه تالار و عروسی خواهد شد. برای اینکه در آینده از هزینه هایی که برای مراسم عروسی تان کردید پشیمان نشوید؛ با دقت بیشتر و مشورت با افراد صاحب تجربه اقدام به تصمیم گیری نمایید.

6 پاسخ
    • modir
      modir گفته:

      با سلام
      ممنون از اینکه ما را برای مشاوره انتخاب کردین لطفا شهر مورد نظر خودتون رو بفرمایید. تا بهترین تالار با قیمت مناسب را به شما معرفی کنیم
      با تشکر

      پاسخ
    • modir
      modir گفته:

      کاربر گرامی وقت خوش
      از نکته سنجی و پیشنهاد عالی شما کمال تشکر را داریم بله برگزاری مراسم در فصول سرد یکی از آیتمهای کاهش هزینه مراسم عروسی می باشد.

      پاسخ
  1. Mahsa
    Mahsa گفته:

    برلی کاهش هزینه های تالار بنظرم توجه به سال ساخت تالار هم میتونه کمک کننده باشه اکثرا تالار های تازه ساخت برای جذب مشتری و معرفی خودشون هزینه های کمتری نسلت به تالار های قدیمی در نظر میگیرن.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *