اهمیت ظرفیت تالار برای عروسی

اهمیت ظرفیت تالار عروسی در برگزاری مراسم

با توجه به تورم و گرانی و هزینه های هنگفت مراسمات، انتخاب ظرفیت تالار عروسی که متناسب با تعداد مهمان هایتان باشد، گزینه‌ای مهم هم از بابت پذیرایی شایسته و اعیانی از میهمان ها و هم از بابت صرفه جویی در هزینه و زیبایی مراسم شما است. قبل از فرا رسیدن روز پر استرس و هیجان انگیز عروسی باید تمامی برنامه ریزی ها را به انجام برسانید تا بتوانید از زیباترین شب زندگیتان در کنار دوستان و آشنایان لذت ببرید.

توجه به ظرفیت تالار عروسی

در گذشته مراسمات عروسی در خانه ها برگزار میشد اما امروزه با گسترش تشریفات و تمایلات مردم به زندگی لوکس و لاکچری، جشن های عروسی نیز در تالارهای مجلل و باشکوه برگزار میشوند. برای رزرو بهترین تالار شما باید علاوه بر توجه به محیط شیک تالار، ظرفیت مناسب آن را نیز در اولویت قرار دهید تا در استقبال و پذیرایی از مهمان ها با مشکل مواجه نشوید. در ادامه به اهمیت بیشتر این موضوع میپردازیم.

نقش ظرفیت تالار در برگزاری عروسی

چرا در برگزاری عروسی ظرفیت تالار مهم است؟

برگزاری جشن عروسی کار ساده ای نیست و جزئیات زیادی را شامل می‌شود که زوجین باید به تمامی آنها رسیدگی کنند. یکی از بخش های مهم در تدارکات عروسی، انتخاب تالار با ظرفیت مناسب است. برای این کار شما باید قبل از اقدام به رزرو، تعداد مهمان هایتان را مشخص کنید. با مراجعه حضوری و یا به صورت آنلاین میتوانید با مدیریت تالار در ارتباط باشید و از آن‌ها در مورد حداکثر ظرفیت تالار سوال کنید. برای اینکه از مهمان هایتان به نحو خوب و شایسته پذیرایی شود، باید در نظر داشته باشید تالاری که انتخاب می کنید، متناسب با ظرفیت مهمان هایتان باشد.

برگزاری عروسی در تالار ظرفیت مناسب

از طرفی به این مورد نیز توجه داشته باشید که مثلاً اگر تعداد مهمان های شما ۴۰۰ نفر بود به سراغ انتخاب تالار با ظرفیت خیلی زیاد مثل ۱۰۰۰ نفری نروید. زیرا در این صورت در جشن عروسی مهمان ها فقط در یک گوشه جمع خواهند شد و یا به صورت پراکنده خواهند نشست و باعث خواهد شد که مراسمتان جلوه زیبایی نداشته باشد.همچنین از زیبایی عکس و فیلم های عروسیتان نیز خواهد کاست. پس به این مورد حتما توجه کنید و به سراغ انتخاب تالارهایی بروید که ظرفیتشان اختلاف زیادی با تعداد مهمان هایتان نداشته باشد.

انتخاب تالار عروسی با ظرفیت مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

توجه به ظرفیت تالار برای پذیرایی خوب از مهمانان مهم است زیرا هم زیبایی مجلس را تحت تاثیر قرار میدهد و هم در نحوه پذایرایی از مهمان ها نقش دارد. اما در کنار این موارد، مدیریت خوب تالار نیز حائز اهمیت میباشد. شاید در نگاه اول ارتباطی بین این دو جمله پیدا نکنید و با خود بگویید که ظرفیت چه ربطی به مدیریت تالار عروسی دارد. اما شایان ذکر است، تالارهایی که از مدیریت درست و اصولی برخوردارند می توانند در شب خاطره انگیز شما هماهنگی ها را به شکل عالی و شایسته انجام دهند.

ارتباط مدیریت و ظرفیت تالار

مدیر حاذق در کار خود می تواند محیط سالن عروسی را متناسب با مهمان های شما طراحی کرده و میز و صندلی ها را طوری چیدمان کند که هم مهمان احساس راحتی داشته باشند و هم در پذیرایی از آنها مشکلی ایجاد نشود. برای اینکه مجلس شما بی نقص برگزار شود، باید لیست دقیقی از مهمانان را در اختیار مدیریت تالار قرار دهید. گاهی اوقات افرادی که به مراسم عروسی دعوت هستند به همراه خود، فرزندان شان را نیز می آورد.

سهولت در پذیرایی از مهمان ها با ظرفیت مناسب تالار

یک مدیر باید توانایی مدیریت بحران ها را داشته باشد و طوری برنامه ریزی کند که آمادگی برای پذیرایی مهمانان اضافی را نیز داشته باشد. به طوری که تم و چیدمان تالار عروسی فرم اصلی خود را از دست ندهد و شکل و ظاهر نامنظمی به خود نگیرد. در کنار ظرفیت دکوراسیون و طرح رنگ تالار باید بر اساس سلیقه عروس و داماد باشد. تزیین میزهای مهمانان، جایگاه عروس و داماد، شکل صندلی ها و روکش های آنها، گل آرایی تالار عروسی و… همگی از مواردی هستند که مدیریت سالن مسئولیت آنها را به عهده دارد.

صرفه جویی در هزینه با انتخاب تالار عروسی ظرفیت مناسب

معمولا خانواده هایی که در شرف آمادگی برای برگزاری مراسم فرزندشان هستند به هنگام تدارکات عروسی مانند رزرو تالار عروسی، سفارش غذا و پذیرایی از مهمانان، تهیه کارت عروسی و… دلشوره کمبودها را دارند. به همین دلیل سعی میکنند از همه چیز بیشترینش را انتخاب کنند. مثلا بیشتر از تعداد ظرفیت غذا، میوه و شیرینی سفارش می‌دهند، تالار عروسی با ظرفیت زیاد رزرو میکنند و… که این ها همه باعث اسراف و اتلاف هزینه میشود.

انتخاب تالار ظرفیت مناسب و جلوگیری از هزینه های اضافی

بعضی از این موارد علاوه بر اینکه باعث هدر رفتن هزینه میشود از زیبایی مراسم شما نیز کم خواهد کرد. برای مثال اگر تالاری که انتخاب کنید ظرفیتی بیشتر از تعدا مهمان هایتان داشته باشد، با پراکنده نشستن مهمان ها، آن جو صمیمانه مراسمتان از بین خواهد رفت. پس برای اینکه هم بتوانید در هزینه صرفه جویی کنید و هم مراسم شاد و صمیمی داشته باشید، رزرو تالار ظرفیت مناسبی که متناسب با تعداد مهمان ها باشد را از یاد نبرید.

سخن پایانی

عروس و دامادهای عزیزی که در مرحله آمادگی برای برگزاری مراسم عروسیشان هستند، باید از همان ابتدا برنامه ریزی درست و اصولی برای تدارکات مراسمشان داشته باشند. این امر باعث خواهد هم از دغدغه ها و نگرانی های فکری آنها کم شود و هم در برگزاری هر چه بهتر مراسم کمک بسزایی خواهد کرد.

توجه به ظرفیت تالار عروسی باید جزو اولویت های اولیه شما باشد تا بتوانید به طور برازنده و پسندیده از مهمان هایتان استقبال کنید و با کمبود جا و بی‌نظمی مواجه نشوید. در این راستا باید مدیریت تالار هوشمندانه عمل کند و با درنظر گرفتن مشکلات احتمالی، پلن های مختلفی برای رفع آنها نیز درنظر بگیرد. تا شما بتوانید به دور از چنین دغدغه ها با مهمان‌ها به شادی و ساختن خاطره های زیبا دراین روز خاص مشغول باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *